Jan de Lange

Sinds 1985 houdt Jan zich als marketeer bezig met conceptmatige oplossingen voor met name strategische marketing- en communicatievraagstukken. Oplossingen voor vraagstukken die ontstaan door ingrijpende veranderingen, of juist vraagstukken die dreigen te ontstaan op basis van toekomstige veranderingen.

Zo heeft hij succesvolle vernieuwende marketing- en communicatieconcepten ontwikkeld voor en met organisaties als Albert Heijn, DSM, Hertel, NOC*NSF en de Nationale Politie. Daarbij heeft hij zich, met zijn ervaring als topsporter, gespecialiseerd in sportmarketing en hospitalityprojecten georganiseerd tijdens o.a. Olympische Spelen, Euro 2000 en Formule 1 wedstrijden.

Binnen de zorg heeft Jan, in nauwe samenwerking met medici, innovatietrajecten ontwikkeld gefocust op o.a. het verbeteren van de efficiency en het verbeteren van de individuele gezondheid van de patiënt met behulp van lifestyle, bewegen en e-health.  

Mede met behulp van zijn ervaringen als zelfstandig ondernemer (sinds 2004 eigenaar van een regionaal uitzendbureau) en als redactioneel adviseur marketingboeken voor Uitgeverij Academic Service (o.a. Kotler over Marketing en de Beleveniseconomie) streeft hij, in nauwe samenwerking met de klant, naar een snelle en nauwkeurige situatieanalyse en van daaruit naar een consistente, creatieve en resultaatgerichte invulling van de gezamenlijk gedefinieerde vraagstukken.

.